Samenwerkingssoftware

Effectief en efficiënt samenwerken en communiceren in één beveiligde digitale werkomgeving met collega's en klanten. Dit wordt mogelijk gemaakt door onze Best of Breed Unified Communications en Collaboration-oplossing. Deze is gebaseerd op IBM- en Cisco-technologie. Ook speelt deze in op de behoefte van jouw kantoor aan efficiënte en geoptimaliseerde processen.

Samenwerken
Samenwerking wordt gestimuleerd door het gebruik van zogenaamde communities. Deze oplossing zorgt voor een heldere taakverdeling en geeft inzicht in de status van projecten en acties op één centrale plek. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Het verwerken van prepair by client checklists
  • Samenwerken aan documenten vanuit één bronbestand
  • Efficiënte voorbereiding en afhandeling van vergaderingen door activiteiten en actiepunten

Daarnaast vind je binnen enkele klikken de collega of klant die je zoekt. Elke deelnemer beschikt namelijk over een compleet profiel inclusief tags rondom specifieke kennisgebieden.

samenwerken 1 535x340
communiceren 535x300

Communiceren
Een succesvol kantoor staat of valt met goede communicatie. Vandaag de dag moet communicatie flexibel, veilig, mobiel en resultaatgericht zijn. Niet alleen als je elkaar ziet op kantoor, maar ook daarbuiten. Onze cloud-oplossing integreert audio- en videofunctionaliteiten waarmee je eenvoudig op afstand online meetings organiseert.

Je kunt snel met collega's op een andere vestiging overleggen door middel van een videomeeting. Daarnaast kunnen er webinars georganiseerd worden. Ook kun je met videofunctionaliteit op afstand de jaarrekening presenteren of rapportages doornemen. Het is allemaal mogelijk binnen één digitale, goed beveiligde werkomgeving.

Minder e-mail
Vele e-mailconversaties zijn niet altijd het meest efficiënt binnen de kantooromgeving. Zoek je regelmatig naar de juiste e-mail met daarin de juiste bijlage? Stuur je vele e-mails door en krijg je vaak een "cc" van collega's? Stuur je diezelfde mail nog een keer naar weer andere collega's? Worden de bijlagen door meerdere mensen rondgestuurd en dus opgeslagen op verschillende netwerkschijven? Grote kans dat jouw antwoord 'ja' is. Het lijkt alsof e-mail onontbeerlijk is in onze manier van communiceren. Maar is dit nu echt de meest efficiënte manier?

Wij van Acuity gaan uit van deze oplossing: delen in plaats van mailen. Door bestanden, activiteiten en wiki's op een centrale plaats te delen en daar vandaan beschikbaar te maken voor anderen, maak je het onnodig rondgaan van e-mails en bijlagen overbodig. Je kunt de laatste versie van documenten gemakkelijk vinden. Je kunt ook realtime samen aan hetzelfde document werken. Zo heb je altijd de juiste gegevens bij de hand.

minder e-mail 535x395
minder e-mail 2 535x215

Er is ook een persistant chatfunctie beschikbaar. Dit betekent dat alle communicatie in de cloud wordt opgeslagen. Wanneer een nieuwe gebruiker aan de chat wordt toegevoegd, ziet deze gebruiker de gehele historie inclusief alle eerder gedeelde documenten. Hiervoor hoeft niet langer een e-mail stroom op gang te worden gebracht.

Het resultaat? Op de meest effectieve manier schakelen met de juiste personen. En bovenal een inbox die niet overstroomt door overbodige e-mails met bijlagen. Minder e-mail kan dus echt!

Werkplezier
Een accountantskantoor is een kennisorganisatie. Mensen staan hierin centraal en werkplezier van eenieder is van cruciaal belang. Werkplezier geeft energie, zorgt voor motivatie en optimale resultaten voor jouw kantoor. Onze samenwerkingssoftware is gebaseerd op basisprincipes die van invloed zijn op plezier binnen de werkomgeving. Iets kunnen betekenen voor een ander is het uitgangspunt. Online samenwerken biedt voordelen die het werkplezier verhogen, denk hierbij aan:

  • Ruimte en vrijheid om te handelen
  • Versterking collegialiteit en groepsgevoel
  • Doelgericht met elkaar resultaten bereiken
  • Gebruik maken van elkaars talent, kennis en kunde
werkplezier 535x325
integratie 535x300

Integratie met kantoorapplicaties
Binnen het accountantskantoor werk je met diverse applicaties en tools die jouw werk gemakkelijker maken. Vanwege het open karakter van onze software en de uitgebreide API-mogelijkheden kan eenvoudig geïntegreerd worden met betreffende applicaties en tools.

Optioneel kan het Magic xpi-integratieplatform ingezet worden. Zo koppel je niet alleen applicaties, maar ook vakinhoudelijke systemen en klantenportalen aan elkaar. Data uitwisselen tussen systemen, het verrijken van deze data en het aansturen van processen wordt zo gemakkelijker en efficiënter. De kostenreducties die door het integreren van applicaties en tools gerealiseerd worden zijn bovendien significant.

Kennis waarborgen en delen
Wisselende regelgeving en nieuwe ontwikkelingen maken kennisdeling binnen de accountancybranche van essentieel belang. Kennis zit nog te vaak in het hoofd en het blijft daar ook als een medewerker het kantoor zou verlaten. Onze oplossing biedt speciale kennisruimtes waarmee je relevante kennis gericht deelt met de betrokken collega's, partners en/of klanten. Ook integreer je eenvoudig wiki's en blogs voor het dynamisch vastleggen en delen van bijvoorbeeld documenten, factsheets en handboeken.

De kennis is voor altijd geborgd en eenvoudig te delen, zodat collega's er nu en in de toekomst ook gebruik van kunnen maken. Het gemak waarmee je kennis kunt vastleggen en delen helpt iedereen over de streep om kennis niet langer voor zichzelf te houden. De kennis wordt vervolgens ingezet voor een breder doel waar anderen binnen het kantoor automatisch van meeprofiteren.

    kennis delen 535x350
    kennis delen 2 535x215

    De belangrijkste voordelen voor jouw kantoor op een rij:

    • Nieuwste regelgeving op een centrale plek delen met collega's
    • Veilig en vertrouwelijk: met toegangsbeheer stel je eenvoudig in wie wat kan lezen of aanpassen
    • Geen statische archieven, maar een dynamische digitale omgeving
    • Kennis wordt centraal vastgelegd en geborgd
    • Nieuwe medewerkers hebben sneller toegang tot aanwezige kennis
    • Eenvoudig en efficiënt in gebruik

    Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

    Neem dan nu contact met ons op.

    Betrokken bij dit product

    Nieuws en blogs