Metadata and Analytics

Actions
Loading...
Effectief samenwerken en kennisdelen bij Lely
  • Not Featured
  • wasadmin
  • wasadmin

Effectief samenwerken en kennisdelen bij Lely

Actions
Loading...

Effectief samenwerken en kennisdelen bij Lely

  • 10 februari 2014
  • suc
  • wasadmin

Lely richt zich op de agrarische sector in meer dan 60 landen. Het bedrijf levert een breed spectrum producten en diensten: van geautomatiseerde voersystemen, stalreinigers en melkrobots tot het winnen van ruwvoeder.
Lely wilde de kennis die in de loop van 60 jaar is opgedaan bedrijfsbreed beschikbaar stellen en de interne samenwerking verbeteren. Daarvoor is een programma opgezet onder de noemer Work Smarter.
 

Een team van Acuity verzorgde de implementatie van een totaaloplossing op basis van IBM Connections, IBM Sametime, IBM Sametime Telephony met koppelingen naar de Cisco telefooncentrale en de Polycom video endpoints. Edwin Kouwenhoven, Corporate IT-manager Operations bij Lely deelt zijn ervaringen.

Verspreide kennis en beperkte samenwerking
“De kennis en ervaring bij Lely werd vroeger alleen binnen een afdeling gedeeld”, aldus Kouwenhoven. “Medewerkers mailden elkaar allerlei bestanden die op de eigen harde schijf werden gezet. Dat vormt een barrière voor het hergebruik van informatie door anderen binnen het bedrijf. Verder verliep het plannen van activiteiten en het samenwerken binnen projecten niet soepel. Werknemers wisten vaak niet waar ze de benodigde gegevens en expertise konden vinden,”

Totaaloplossing op basis van IBM Collaboration software
Om verbetering in die situatie te brengen heeft Lely gekozen voor een best of breed scenario gebaseerd op software uit het IBM Collaboration Software portfolio, gecombineerd met videoconferencing soft- en hardware van Polycom en de telefonieoplossing van Cisco. Kouwenhoven: “Dat platform geeft integraal en interactief toegang tot gegevens, processen en collega's. Portalen en wiki’s maken de informatie wereldwijd voor iedere geautoriseerde medewerker beschikbaar. Verder kunnen we via IBM Sametime en de videoconferencing oplossing een conversatie of een meeting opstarten. De IBM-apps zijn eenvoudig op zowel tablets als smartphones te installeren.”

Een breed spectrum aan functionele mogelijkheden
De functie Profielen maakt het makkelijk om collega’s met de benodigde expertise te vinden. Activities bieden ondersteuning bij het plannen en afhandelen van werkzaamheden. Vragen en antwoorden komen samen in Forums. Met de search engine is informatie gemakkelijk te vinden. In een Community kunnen teams efficiënt samenwerken aan projecten. Verder stimuleert het platform sociale interactie met functies om comments op informatie te leveren of berichten te liken. Wat de wereldwijde communicatie betreft is onder meer mailen, chatten, telefoneren en videoconferencing geïntegreerd beschikbaar.

Eindgebruikers centraal bij de implementatie
“Om het platform af te stemmen op de gebruikerswensen, heeft Acuity uitvoerig overlegd met een geselecteerde groep managers en medewerkers”, memoreert Kouwenhoven. Vervolgens is samen met het Work Smarter projectteam een plan van aanpak opgesteld. We hebben Acuity ook gevraagd om een adoptie- en opleidingstraject te verzorgen. Hiervoor is een interne campagne opgezet om de bedrijfsmatige waarde van het nieuwe concept te belichten. Op maat gemaakte animaties, video’s en handleidingen gaan het gebruik ondersteunen. Daarnaast krijgen eindgebruikers hands-on trainingen, gericht op hun specifieke werkpraktijk. We zijn zeer tevreden over het eindresultaat. Lely beschikt nu over een veilige en toekomstgerichte omgeving om effectief samen te werken en kennis te delen.”





 

 

Vraag het een expert

Actions
Loading...

BlogPostBlockPortlet

Actions
Loading...
blog