Metadata and Analytics

Actions
Loading...
Social Unified Communications bij Bavaria
  • Not Featured
  • Aart Nijkamp
  • Aart Nijkamp

Social Unified Communications bij Bavaria

Actions
Loading...

Social Unified Communications bij Bavaria

  • 10 februari 2014
  • suc
  • Aart Nijkamp

Bavaria is de grootste onafhankelijke brouwerij van Nederland. Onder leiding van de familie Swinkels wordt al 7 generaties bier gebrouwen. Inmiddels werken er zo’n 1.000 mensen en wordt er  naar ruim 120 landen geexporteerd. Om de communicatie te stroomlijnen heeft het bedrijf met behulp van Acuity de complete suite van IBM producten voor Social Unfied Communications geïmplementeerd. We vragen Boudewijn Swinkels - Workspace Administrator  - naar zijn ervaringen.

Alle faciliteiten onder één noemer
“We werken al jaren met IBM Notes. Dat gebruiken we vooral voor e-mail, maar mailen is niet efficiënt als je intensief moet samenwerken. Daarom hebben we de complete functionaliteit van de IBM Social Unified Communications suite via Notes ter beschikking gesteld. Met IBM Sametime kunnen medewerkers onder meer chatten, meetings organiseren en elkaars beschikbaarheid bekijken. Met IBM Connections kunnen ze documenten delen, activiteiten plannen en agenda’s op elkaar afstemmen, maar ook blogs publiceren. Die functies zijn met name handig voor teams met leden op verschillende locaties. Op dit moment is bijvoorbeeld een projectteam bezig met het opzetten van een brouwerij in Ethiopië.”

Gebruik stimuleren en begeleiden
“De communicatiefaciliteiten zijn beschikbaar gesteld aan zo’n 400 medewerkers. Een aantal afdelingen heeft de mogelijkheden direct aangegrepen. Zo stelt Inkoop informatie over leveranciers en procedures voor alle betrokkenen beschikbaar en benut onze IT-afdeling de faciliteiten voor beheeractiviteiten en projecten. Je kunt het gebruik van de nieuwe faciliteiten niet afdwingen, maar wel duidelijk maken dat het makkelijker werkt dan mailtjes rondsturen. Als je bijvoorbeeld een vraag op een community portal zet, ziet iedereen alle antwoorden onder elkaar. Een ander voorbeeld is dat je mensen per mail vraagt acties te ondernemen. Dat maakt het lastig om de voortgang bij te houden. Zet je actiepunten op de projectsite, dan zie je in een oogopslag wat de status is. Ander punt is dat medewerkers koudwatervrees kunnen hebben voor de nieuwe faciliteiten. Daarom gaan we er graag naast zitten als iemand voor het eerst aan de slag gaat.”

Uitbreiding van de mogelijkheden
“Om video conferencing beter te ondersteunen vergroten we momenteel de bandbreedte voor de communicatie tussen vestigingen. Verder biedt IBM vanaf begin 2014 de mogelijkheid om ook via de iPad videogesprekken te voeren. Dat zal de telefoon- en reiskosten verder terugdringen. Laatste wens is dat we op de iPad niet alleen documenten kunnen bekijken maar ook bewerken. IBM doc’s maakt dat mogelijk. Bij het uitvoeren van die uitbreidingen kunnen we terugvallen op de expertise van Acuity.”
 

 


 

Vraag het een expert

Actions
Loading...

BlogPostBlockPortlet

Actions
Loading...
blog