BlogPostDetailsPortlet

Actions
Loading...
Sneller schakelen door integratie van communicatiemiddelen

Sneller schakelen door integratie van communicatiemiddelen

Snel kunnen schakelen is voor ieder bedrijf een must! Zeker in de huidigie turbulente tijden.Communicatiemiddelen te over, e-mail, instant messaging, document sharing en videoconferencing, noem ze allemaal maar op. Alleen: hoe gebruik je die tools zo efficiënt mogelijk en hoe weten je mensen wie wanneer en via welk middel bereikbaar is? Hoe lang duurt het vervolgens voor ze een specialist vinden als ze kennis tekort komen? Het antwoord is simpel: het valt of staat met het integreren van communicatiemiddelen. Bij Acuity noemen we dat Social Unified Communications.

Waarom één communicatieplatform?
Er bestaat momenteel een wereld aan gratis communicatiemiddelen, zoals Skype, Dropbox en Gmail. Toch zeg ik, niet doen! Die middelen zijn via het open web beschikbaar en zorgen daardoor voor risico’s met het oog op informatiebeveiliging binnen je organisatie. Bovendien zijn die tools niet te combineren. Als je mensen een mail stuurt en daarna behoefte hebt aan audiovisueel contact, ben je een uur verder voordat iedereen op Skype zit. Vervolgens wil je anderen een deel van een document laten zien en moet je Dropbox openen en daarna is het weer wachten tot iedereen de betreffende tekst voor zich heeft. Kom je er samen niet uit, hoeveel tijd kost het je dan weer om de juiste expert te pakken te krijgen. Het is veel slimmer om je communicatiemiddelen te integreren. Dan kun je bijvoorbeeld tijdens een videoconference op een deelscherm teksten of beelden laten zien en de beschikbaarheid van experts online checken. Werkt zo veel sneller.
 
Welke zakelijke voordelen biedt het?
Tuurlijk, de reiskosten en reistijd van je mensen gaan omlaag, maar dat zijn niet eens de belangrijkste winstpunten van Social Unified Communication. Wat dacht je van het toegang geven aan klanten tot je communicatieplatform. Voorbeeldje: Neem een bedrijf dat in een uithoek van de wereld gevestigd is en te maken krijgt met een machinestoring. Een monteur kan dan via de camera op de smartphone van een klant snel bekijken wat er aan de hand is. De storing wordt veel sneller opgelost, waardoor zowel de efficiency als de klanttevredenheid hoog zal zijn en blijven.Ook kun je veel beter onderbouwde beslissingen nemen doordat de contacthistorie vanuit verschillende kanalen op één plek worden samengebracht. Zelfs informatie vanuit social media is gemakkelijk integreerbaar.

Wat zijn de randvoorwaarden?
Key question is natuurlijk hoe je ervoor zorgt dat zo’n geïntegreerd communicatieplatform daadwerkelijk vruchten gaat afwerpen binnen je organisatie. Antwoord: gebruikersgemak en directe beschikbaarheid van de tools. Kernwoord is wederom de integratie van de communicatiesoftware in de bestaande bedrijfsapplicaties.Verder moet het communicatieplatform zowel op het bedrijf, in de cloud als mobiel beschikbaar zijn en alle toonaangevende besturingssystemen ondersteunen. Voor videoconferencing is de integratie van soft- en hardware belangrijk. En last but not least moet het platform alle communicatiefaciliteiten bieden voor het uitwisselen van informatie. Alleen dan kun je het samenwerkend vermogen en daarmee je concurrentiepositie versterken.

Ronald Dekkers

Ronald Dekkers

CTO

Ronald Dekkers is in 2001 samen met Maarten Loor het bedrijf Acuity gestart. Met inzet en passie geeft hij leiding aan de ICT organisatie en levert hij technische ondersteuning aan de dochterondernemingen Acuity xpt en Acuity crm. Als aandeelhouder is Ronald betrokken bij alle organisaties. Met de brabantse mentaliteit werkt Ronald aan het team van specialisten om de klanten de juiste innovatieve oplossingen te bieden. Naast het werk speelt Ronald tennis en squash, is fervent carnavalvierder in Oeteldonk en houdt hij van (Belgisch) bier en lekker eten. Hij is getrouwd met Ilse en heeft twee dochters Indy en Fay. Background: - Innovatie - Strategie - Algemeen Management - ICT Management - Business consultancy - IBM Adopt - Licenties - Advies

Contact met Ronald r.dekkers@acuity.nl Tel: +31 (0)73-8519802

Vraag het een expert

Actions
Loading...

Vraag het een expert

Twijfel over de juiste oplossing, technische problemen of andere vragen? Vraag het een expert!

Stel uw vraag

BlogPostBlockPortlet

Actions
Loading...
blog