BlogPostDetailsPortlet

Actions
Loading...
Een Happy Camper blikt terug op wat 2017 ons te bieden had

Een Happy Camper blikt terug op wat 2017 ons te bieden had

Aan het begin van een nieuw jaar is het een mooi moment om nog een keer terug te kijken. Vervolgens kan de blik weer op de toekomst geworpen worden. In deze blog wil ik, binnen de kaders van onze onderneming, jullie meenemen in mijn gedachten over het wel en wee van 2017, om vervolgens wat ideeën over 2018 met jullie te delen. 

De groei zit er goed in!

Ondanks de lange kabinetsformatie zette in Nederland de economische groei goed door. Deze groei was ook voor Acuity goed merkbaar. Er is duidelijk meer concrete belangstelling voor onze oplossingen. Bedrijven maken sneller het besluit tot investeren in deze oplossingen en onze klanten zijn bereid om grotere opdrachten bij ons neer te leggen. Deze positieve omstandigheden hebben geleid tot een omzetgroei van 20% ten opzichte van het vorige boekjaar. Er was met name een sterke toename in de belangstelling voor CRM-oplossingen, onze oplossingen voor de Nederlandse accountancyindustrie en onze adoptieprogramma’s.

Steeds meer kantoren kiezen voor MijnAccountantsPortal

Katalysator van de mooie groei in de accountancymarkt is MijnAccountantsPortal. In 2017 hebben we rond de 100 nieuwe kantoren mogen verwelkomen. Door deze toename van kantoren en gebruikers hebben we inmiddels een substantieel marktaandeel verworven. Het is een mooi voorbeeld hoe een goed product met behulp van tevreden klanten zichzelf verkoopt. Een hele mooie basis voor onze toekomstige positie in deze markt. Verder hebben we onze portal klaargestoomd voor SBR Assurance. Sinds 2 januari 2018 is deze functionaliteit beschikbaar.

Nieuwe partnerships met Salesforce en Cisco

Tevens hebben we in 2017 de beslissing genomen om ook met Cisco, op het vlak van Cloudoplossingen, en Salesforce een partnership aan te gaan. Dit met het doel om nog meer bedrijven te kunnen helpen effectiever te communiceren en samenwerken met collega’s, partners en klanten. We hebben in 2017 onze collega’s getraind en inmiddels de nodige projecten op basis van Cisco en Salesforce tot een goed einde gebracht. Deze verbreding van het portfolio heeft niet alleen positief gewerkt voor de nieuwe partnerships, maar ook voor de reeds bestaande partnerships met o.a. IBM, SugarCRM en Magic Software. Zo werd bijvoorbeeld de SugarCRM Elite Business Partner status voor 2018 al in oktober van 2017, ruim voor het meetpunt, opnieuw bereikt.     

Blij met nieuwe collega’s

Door deze groei waren wij in de heugelijke omstandigheid om een aantal nieuwe collega’s aan ons team te kunnen toevoegen. Naast dat deze nieuwe collega’s veel extra talent, kennis en kunde met zich meebrengen zijn ze ook een aanwinst in de persoonlijke zin. We geloven in diversiteit, authenticiteit en teamspirit en nieuwe teamleden geven ons hierdoor nieuwe energie. Deze energie en nieuw elan komt zowel ons team als onze serviceverlening richting onze klanten ten goede. We zijn daarom ook erg blij met de versterking van ons team.  

Het verloop was in 2017 gelukkig wederom bijzonder laag. Ondanks dat we ons uiterste best doen om iedereen binnen onze organisatie de plek en toekomst te bieden die hij of zij wenst, is het niet mogelijk om iedereen voor onze organisatie te behouden. Wel is het dan belangrijk dat we bij een afscheid met trots naar het verleden kunnen kijken, dankbaar zijn voor hetgeen we bereikt hebben en oud-collega’s kunnen zien floreren bij hun nieuwe werkgever.  

Eerste stappen in België

In het najaar van 2017 heeft Acuity crm de activiteiten op het gebied van SugarCRM van Evoqia overgenomen. Door deze overname zijn we nu ook actief in België. Het was een lang gekoesterde wens van ons om het geografisch werkgebied uit te breiden, echter zaten we nog te zoeken naar het juiste moment. Door deze ontwikkeling kunnen we nu op actieve wijze ook klanten in België gaan bedienen. De eerste stap is om de bestaande SugarCRM-klanten in België blij te maken, om vervolgens dit marktgebied verder te ontwikkelen. We hebben inmiddels onze eerste Belgische werknemer aangenomen om zeker te stellen dat we de mogelijke cultuurverschillen op een positieve wijze kunnen overbruggen. Zo zullen ook onze Belgische klanten zich thuis gaan voelen in de Acuity-stal.     

Onze klanten maken het verschil

Zoals gezegd, de economische groei heeft ons geholpen. Daarnaast zijn we erg blij met al onze collega’s die zich elke dag met enthousiasme inzetten om het verschil te maken. De grootste drivers tot groei en succes waren echter onze trouwe en betrokken klanten. Het gestelde vertrouwen in onze organisatie geeft ons vleugels. Het maakt ons vliegen erg effectief omdat we elkaar goed kennen en dus niet steeds met iets nieuws hoeven te beginnen. Deze goede relaties zijn gelukkig niet alleen gemeten op basis van het ontvangen van pluimen en veren, maar ook op het vermogen om binnen een veilige omgeving opbouwend kritisch naar elkaar te zijn. Dit met het doel om elkaar beter te maken, de geleverde kwaliteit op een hoog niveau te houden en het optimale uit de relatie te halen.

Wederom, Social Business Partner of The Year!

Ook vanuit de partners wordt onze inzet gewaardeerd. Al eerder schreef ik over onze Elite-status van SugarCRM. In de zomer van 2017 werden wij door IBM voor de tweede achtereenvolgende keer uitgeroepen tot Beste Social Business Partner. Deze twee Outstanding Social Awards staan te shinen in ons kantoor en zijn voor ons een stimulans om het in de toekomst nog beter te doen. Het gaat hier natuurlijk niet om de awards, maar meer om de waardering vanuit onze klanten die door partijen als IBM gezien en erkent worden.

Make the world a better place

Een ander hoogtepunt van 2017 vond ik de verbinding tussen MijnAccountantsPortal en Oxfam Novib. Door de groei van MijnAccountantsPortal zijn we in het kader van “make the world a better place” in staat om terug te geven aan de maatschappij. Ik heb onlangs over onze overstap als bedrijfsambassadeur van Oxfam Novib een blog geschreven, die op onze Acuity website te vinden is. Verder blijven we met Acuity ook het KWF steunen. Sinds eind 2014 is Acuity KWF-zakenvriend en ondersteunen wij met onze bijdrage onderzoeksprojecten.

In 2018 doen wij onze naam eer aan

We zijn in 2018 inmiddels alweer twee weken aan het werk. De belangrijkste uitdaging is om onze klanten optimaal te blijven bedienen. Onze groei is natuurlijk fantastisch voor iedereen werkzaam bij Acuity, maar de klanten moeten hier echter geen last van krijgen. Sterker nog, onze klanten moeten juist beter worden van de groei die wij als Acuity doormaken. We moeten ons dus goed blijven realiseren dat groei geen doel op zich is, maar een gevolg van het goede werk dat wij bij klanten doen. Dus het is heel simpel: In 2018 moeten we ons niet laten afleiden, niet rustig achterover gaan leunen maar enkel focus hebben en houden op klantgeluk en klanttevredenheid. We vertrouwen erop dat iedereen betrokken bij Acuity ons scherp houdt. Per slot van rekening, het woord “Acuity” betekent “Scherpte”, een betere verbinding bestaat er toch niet?

Aart Nijkamp

Aart Nijkamp

CEO

Aart Nijkamp is een sociaal betrokken ondernemer. Als linkshander is hij altijd op zoek naar creatieve ideeën en oplossingen. Aart is sinds 2009 Algemeen Directeur van Acuity, waar hij op eigen wijze vorm en inhoud geeft aan de groei van onze organisatie. Aart is tevens voorzitter van de Raad van Bestuur van de Red Bluejay Foundation. Deze stichting richt zich op genereren van nieuwe ideeën, het bevorderen van kennisuitwisseling, het verspreiden van het co-creatie en open innovatie gedachtengoed met als doel het creëren van banen voor jong talent. Naast werken doet Aart nog heel veel andere leuke dingen zoals reizen, wielrennen en drummen. Verder houdt hij van lekker eten, goede films en  muziek. Aart is getrouwd met Margot.   

Contact met Aart a.nijkamp@acuity.nl Tel: +31 (0)73-8519803

Vraag het een expert

Actions
Loading...

Vraag het een expert

Twijfel over de juiste oplossing, technische problemen of andere vragen? Vraag het een expert

Stel uw vraag

BlogPostBlockPortlet

Actions
Loading...
blog