Klantreferentie Syfers

Met unieke financiële oplossingen voor ondernemers behoort Syfers al jaren tot één van de meest innovatieve kantoren van Nederland. Syfers neemt alle administratieve en fiscale werkzaamheden uit handen en biedt ondernemers dagelijks relevant advies. Het team bestaat uit 30 hoogopgeleide professionals, waaronder boekhouders, fiscaal juristen, bedrijfseconomen, business-controllers, HR-adviseurs en overnamespecialisten.

syfers logo 2 400x215

Vernieuwend en digitaal
Optimale dienstverlening tegen een veel gunstiger vast tarief, waar transparantie en gebruiksgemak voorop staan: Dat is waarom klanten kiezen voor Syfers. Om hier daadwerkelijk inhoud aan te kunnen geven, werkt het kantoor sinds 2011 digitaal. Fedor van den Hoek, Vestigingsdirecteur van Syfers vertelt: “Voorsprong krijg je als je vernieuwend bent. We wilden af van de traditionele werkwijze waarbij onze klanten langs moesten komen met ordners of hun documenten moesten opsturen. Toen is de gedachte ontstaan om alles te automatiseren en zo digitale dienstverlening aan te kunnen bieden.

Nieuwe aanpak: van zelf ontwikkelen naar bestaande schaalbare digitale oplossingen
De digitale aanpak werkte. En hoe. Syfers liet jaar op jaar een enorme groei zien. Het kantoor begon met 400 klanten en dat aantal is in 6 jaar tijd gestegen naar meer dan 1200. In het begin waren er 20 medewerkers werkzaam en in 2017 zijn dat er 30. “Met 10 medewerkers meer bedienen we 800 klanten meer. De efficiëntieslag is dus enorm door de digitale aanpak”, ligt Van den Hoek toe. Er werd niet alleen gewerkt aan de digitalisering, maar ook aan de standaardisering ervan. In plaats van alles zelf te ontwikkelen, ging het kantoor over op toekomstgerichte oplossingen die schaalbaar waren en waarbij koppelingen met andere systemen eenvoudig tot stand konden worden gebracht.

Dossieropbouw en accorderen in de cloud
Als accorderingsportal heeft Syfers recent gekozen voor MijnAccorderingService van MijnAccountantsPortal (MAP). “MijnAccorderingService heeft voor ons belangrijke functionaliteiten voor een reële prijs." Zo is bijvoorbeeld de veiligheid van gegevens van cruciaal belang. De extra sms-token om in te loggen maakt het een stuk veiliger als het gaat om klantgegevens. En niet meer mailen, maar de gegevens achter een portaal beschikbaar hebben, draagt ook bij aan de veiligheid.

Er zijn nog meer zaken die met MAP mogelijk zijn. Van den Hoek noemt er enkele: “Het kunnen schakelen tussen pakketten, de aanwezige koppelingen met andere systemen, het geïntegreerde CRM en het intern kunnen samenwerken. Kortom, de totaalaanpak en de visie. Momenteel is er een koppeling gemaakt met Fiscaal Gemak, het pakket dat we gebruiken voor alle fiscale aangiftes. Voor jaarrekeningen en kredietrapportages is er een koppeling met CaseWare. Het accorderen wordt hierdoor volledig automatisch en met 1 druk op de knop in werking gezet. Het is zeer gebruiksvriendelijk voor zowel kantoormedewerkers, als voor de klanten.”

Als Syfers een nieuwe klant verwelkomt, moeten er best wat systemen worden gevuld met data.
Hoe minder vaak we dat moeten doen, hoe beter het is. In de oude situatie moesten we adresgegevens in elk afzonderlijk systeem invoeren. Nu gaan adresgegevens vanuit Fiscaal Gemak automatisch naar de portal.”

Steeds vaker krijgt Syfers de vraag om de kredietrapportages richting de banken aan te leveren. De rapportages worden opgesteld in Caseware en via MijnAccountantsPortal worden ze automatisch aangeleverd aan de banken. De standaard templates voor de notificaties zijn aangepast naar de eigen huisstijl. Zo verloopt dit proces heel efficiënt en herkenbaar voor de klant. Van den Hoek is ook enthousiast over de beschikbaarheid van de app van MAS: ”Het is makkelijk om via de app even je document te accorderen. We bieden onze klanten hiermee de mogelijkheid om waar en wanneer het hen het beste uitkomt de stukken te bekijken en te accorderen.”

Samenwerking met MijnAccountantsPortal  
De samenwerking ervaart Van den Hoek als prettig. “In praktisch opzicht gaat het prima. Als ik vragen heb, krijg ik dezelfde dag nog reactie via de supportafdeling. Er wordt met je meegedacht. Daarnaast levelen we echt met de mensen als het gaat om de visie en dat vinden wij heel belangrijk. Wij zijn vooruitstrevend en dat is MijnAccountantsPortal ook. Andere leveranciers doen vaak alsof ze dat zijn, maar denken niet 5 jaar vooruit. Wij kijken continue naar innovatieve ontwikkelingen in de branche en met de komst van MAP hebben we daar echt een partner in gevonden.

http://www.syfers.nl/