Wat is nieuw aan “The New Sugar”?

Blog
01 Aug 2019
Aart Nijkamp
the new sugar blog afbeelding 350x250

 

Vandaag brengt een van onze partners, SugarCRM, op meerdere vlakken, belangrijk nieuws naar buiten. Het leek ons goed om dit nieuws via een blog met jullie te delen. Zo kunnen we gelijk dit nieuws duiden binnen het kader van de samenwerking tussen Acuity crm, onze klanten en alle andere betrokkenen.

Vandaag, 1 augustus 2019, lanceert SugarCRM een nieuwe website. Wat gelijk duidelijk wordt bij het openen van de website is dat SugarCRM een nieuw logo heeft. Dit nieuwe logo representeert “The New Sugar” gekoppeld aan een nieuwe missie en visie en een nieuw uitgebreid productportfolio.

 

 

Waar staat “the New Sugar” voor?
“The New Sugar” staat voor de verzameling van alle veranderingen welke in de afgelopen maanden binnen de Sugar-organisatie doorgevoerd zijn. Er is hier naar onze mening sprake van het heruitvinden van het merk SugarCRM. Hier is het goede behouden gebleven en zijn er vele goede nieuwe frisse – reeds uitgewerkte - ideeën aan toegevoegd. Deze verandering is vorig jaar ingezet door nieuwe investeerders, welke voor lange termijn aan SugarCRM verbonden zijn. De lange termijnvisie van de investeerders had vanzelfsprekend een grote impact op het management van de Sugar-organisatie.

Daardoor hebben er op directie- en managementniveau veel veranderingen plaatsgevonden. Kortom, “The New Sugar” is tot leven gebracht door zorgvuldig geselecteerde en ervaren executives. Deze waren vanaf het begin betrokken bij deze veranderingen, hebben deze volledig omarmd en hebben van het nieuwe Sugar een groot succes willen maken. Als Business Partner hebben wij de afgelopen periode meerdere malen het genoegen gehad om met de directie van SugarCRM te sparren. Op basis van deze ervaring hebben wij het volste vertrouwen dat zij, met medewerking van hun collega’s en Business Partners, SugarCRM  naar het volgende level zullen gaan brengen. It is the teamwork that makes the dream work.

Slimme technologie keuze
Naast het vertrouwen in de nieuwe leiding van SugarCRM zijn we enthousiast over wat al deze veranderingen voor onze (potentiële) klanten gaat betekenen. Tevens lof voor de overnames en technologiekeuzes welke recent door de Sugar-organisatie gedaan zijn. Dit met het doel om het productportfolio te verbreden en te verbeteren. Met betrekking tot de voorgenoemde technologiekeuze doelen wij met name op de strategische keuze om nieuwe SugarCRM Cloud-producten als zogenaamde “native AWS-applications” aan te bieden. AWS is de afkorting voor Amazon Web Services. AWS is volgens Gartner voor de negende achtereenvolgende keer de wereldleider in het Magic Kwadrant voor Cloud Infrastructure as a Service. De architectuur van deze nieuwe Cloudproducten is ontwikkeld op dit platform en maakt gebruik van alle hierdoor geboden mogelijkheden. Dit geeft Sugar direct een voorsprong en de zekerheid dat in de toekomst deze voorsprong behouden zal blijven en uitgebouwd kan worden.

Wat ons betreft een prachtig staaltje van Best of Breed denken waarmee snelheid, beveiliging, schaalbaarheid en betrouwbaarheid optimaal gewaarborgd zijn. Daarnaast geeft het schaalvoordeel de mogelijkheid om al dit moois tegen aantrekkelijke prijzen aan te bieden. Het gaat er per slot van rekening om dat technologie voor jullie als CRM-gebruiker dagelijks meerwaarde biedt. Het moet jullie als professional en bedrijf efficiënter en effectiever maken met het doel om alle marketing, sales en serviceprocessen optimaal af te stemmen op de behoeften van de gebruikers. De hierboven genoemde keuze in technologie is de basis voor vele productkenmerken die jullie nu en in de toekomst erg blij zullen gaan maken.

Salesfusion wordt Sugar Market
Eerder in deze blog blies ik de loftrompet over de onlangs door Sugar gepleegde overnames. Voor ons en onze klanten spreekt de overname van Salesfusion het meest tot de verbeelding. Salesfusion is een Cloudbased Marketing Automation oplossing. De Sugar-organisatie heeft in het kader van “The New Sugar” betreffende oplossing een nieuwe naam gegeven. Vanaf 1 augustus 2019 heet het Sugar Market. Sugar Market is de all you need oplossing om alle mogelijke marketingprocessen te optimaliseren en de productiviteit van marketingafdelingen een boost te geven.

Sugar Sell om de verkoop een boost te geven
In de lijn van Sugar Market heeft Sugar op basis van het AWS-platform voor de verkoopafdeling Sugar Sell ontwikkeld. Sugar Sell is net zoals Sugar Market als Cloudoplossing beschikbaar en sluit vanzelfsprekend naadloos aan op Sugar Market. Sugar Sell is een zogenaamde Sales Automation oplossing. Sell zorgt ervoor dat de relatie met jullie klanten naar het volgende niveau gebracht gaat worden. Het is de motor achter omzetgroei, winstoptimalisatie, reductie van verkoopkosten en het bieden van ongekende klantervaringen. Sugar Sell is vanaf 1 augustus te koop.

Sugar Serve brengt customer service naar een nieuw level
Het nieuwe SugarCRM Cloud portfolio wordt gecompleteerd met Sugar Serve. Serve is een zogenaamde Customer Engagement Center oplossing bedoeld om alle processen m.b.t. klantenservice en case-afhandeling te stroomlijnen. Serve gaat het leven van Customer Supportmedewerkers veranderen. Het bevat onder andere multi-channel respons mogelijkheden, procesmanagement tools (BPM) en zogenaamde zelfservice frameworks. Goed gebruik van Sugar Serve garandeert onder andere een hoge mate van klanttevredenheid en is hierdoor de basis voor vruchtbare lange termijn relaties met jullie klanten. Vanzelfsprekend integreert Serve naadloos met Sales. De zogenaamde customer life cycle kan dus vanaf 1 augustus geheel binnen het nieuwe Cloudplatform van SugarCRM uitgevoerd en geoptimaliseerd worden.

Soort van User Light versies komen beschikbaar
Verder hebben we het goede nieuws ontvangen dat het onder condities mogelijk gaat worden om van deze nieuwe Cloud-producten “Read Only” en/of “External User” versies af te nemen. Dit zijn versies met beperkte functionaliteit en hierdoor een andere prijsstelling. Deze nieuwe Cloud productenlijn van Sugar wordt gecompleteerd door Sugar-5 Seat Edition. Dit is een Cloud-oplossing voor kleine ondernemingen, welke gelijk is aan de huidige Sugar Professional licentie.

Cloud of On Premise: De klant maakt zelf de keuze
Naast alle voorgenoemde Cloud-producten, levert Sugar vanzelfsprekend ook zogenaamde On Premise-oplossingen. Voor de klanten welke graag met On Premise oplossingen werken of moeten werken zijn er twee type licenties beschikbaar. Dit zijn de reeds bekende Sugar Professional- en Sugar Enterprise-versies.

Wat betekent “The New Sugar” voor bestaande klanten?
Per vandaag zal de Sugar-organisatie met behulp van alle Business Partners nieuwe klanten gaan bedienen met Cloud- en On Premise-producten uit het nieuwe portfolio. Bestaande klanten kunnen gebruik blijven maken van de licenties die ze nu gebruiken. Deze producten zullen gewoon doorontwikkeld en onderhouden worden. Tevens hebben bestaande klanten de mogelijkheid om op elk moment geheel vrijblijvend over te stappen naar producten uit het nieuwe portfolio. Hiervoor zijn migratieprogramma’s ontwikkeld. Ook is het in gevallen mogelijk om bestaande licenties met nieuwe Cloud-producten te combineren. Wel is het goed om te vermelden dat alleen Cloud-oplossingen met elkaar gecombineerd kunnen worden en dat alleen Sugar Enterprise licenties uit de Cloud te combineren zijn met bijvoorbeeld Sugar Market en/of Sugar Serve.

The New Sugar” biedt met name kansen
Ik hoop dat het mij gelukt is met deze blog jullie op hoofdlijnen inzicht te geven over wat “The New Sugar” is en wat “the New Sugar” voor nieuwe en bestaande klanten betekent of gaat betekenen. De Sugar-organisatie heeft naar mijn mening goed nagedacht over de samenstelling van het complete leveringsprogramma. Vanuit het perspectief van bestaande klanten is er geen noodzaak en/of druk om over te stappen naar nieuwe producten. Echter geeft “The New Sugar” je wel de mogelijkheid om naar eigen wens en inzicht jullie marketing-, sales- en serviceorganisatie verder door te ontwikkelen. Dit door gebruik te maken van al het goede dat Sugar te bieden heeft.

Zo gaan we jullie over de “The New Sugar” op de hoogte houden
In de komende periode zullen wij jullie op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen rond “The New Sugar”. Dit zullen wij doen door middel van nieuwsberichten, blogs, klantbijeenkomsten, posts op Social Media, e-mailingen en persoonlijke gesprekken.  Wij zullen alles in het werk stellen om onze relaties te helpen maximaal rendement te halen uit alles wat Sugar nu en in de toekomst te bieden heeft. Verder vertrouwen wij erop dat “The New Sugar” alle bestaande SugarCRM-klanten gaat overtuigen dat zij voor de juiste CRM-leverancier gekozen hebben.

Bezoek ook de nieuwe website van SugarCRM
Tot slot wil ik jullie aanmoedigen om de nieuwe website van SugarCRM te bezoeken. Deze geeft diepere inzichten over hetgeen dat in de blog in hoofdlijnen beschreven is. Voor vragen en/of opmerkingen kunnen jullie natuurlijk altijd bij mij terecht op a.nijkamp@acuity.nl of op +31 (0)73-8519803