Sugar Sell biedt tijdsbesparing, automatisering en mobiel gebruik

Blog
04 Oct 2019
Max Verbong
sugar sell blog 350x250

Sugar Sell is de nieuwe sales automation-oplossing van SugarCRM. Dit systeem zorgt ervoor dat je informatie over klanten en prospects kan opslaan en vervolgens optimaal kan benutten. Het geeft bedrijven de kans om salesafdelingen een boost te geven. Het is daarmee de motor achter omzetgroei, winstoptimalisatie, reductie van verkoopkosten en sterkere klantervaringen. In deze blog gaan we ons erin verdiepen.

De geschiedenis van Sugar Sell begint op 31 juli 2019. Toen heeft SugarCRM niet alleen zichzelf, maar ook haar beschikbare applicaties opnieuw gelanceerd. Daarbij is een suite van applicaties beschikbaar gekomen onder de namen Sugar Sell, Sugar Serve en Sugar Market.

Voor bestaande gebruikers van de SugarCRM-oplossingen is Sugar Sell een oude bekende in een nieuw jasje. Op het eerste gezicht is het verschil met Sugar Enterprise (ENT) niet heel erg groot. Maar achter Sell zit een volledig nieuwe visie.

Cloud only
Sugar richt zich met de nieuwe suite van applicaties volledig op de cloud. Ze hebben er daarbij voor gekozen om volledig geïntegreerd binnen de omgeving van Amazon Web Services (AWS) te draaien. Zo maken ze gebruik van de overweldigende ontwikkelkracht van Amazon, waaronder herbruikbare componenten voor bijvoorbeeld big data en kunstmatige intelligentie. Op basis van deze componenten kunnen er snel nieuwe functionaliteiten aan de Sugar-oplossingen worden toegevoegd.

Daarnaast richt Sugar zich ook op de cloud met de andere oplossingen. Recent zijn er meerdere overnames afgerond en wordt er meer functionaliteit aan de suite van Sugar toegevoegd. Daarover binnenkort natuurlijk meer. Nu eerst een paar highlights van Sugar Sell.

No touch information management
In de visie van Sugar heeft men een duidelijke focus op ‘no touch information mangement’. Wat men hiermee bedoelt is dat het systeem eenvoudig kan worden gevuld, aangevuld en verrijkt met data. Bij voorkeur door geen of zo min mogelijk actie te vereisen van de gebruiker. Met no touch als toekomstvisie wordt er nu al veel gedaan om het aantal benodigde acties voor gebruikers te minimaliseren.

Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te realiseren. Eén daarvan is om direct vanuit Outlook nieuwe organisaties en contactpersonen aan te maken, waarbij beschikbare data uit de email gebruikt wordt. Als de organisatie en contactpersonen al bestaan kunnen er eenvoudig binnenkomende en uitgaande e-mails aan de contactpersoon gekoppeld worden.

SugarBPM
Een andere methode om gebruikersinteractie te minimaliseren is het automatiseren van processen. Hiervoor heeft Sugar Sell de SugarBPM module beschikbaar. In SugarBPM kun je middels ‘drag and drop’ de meeste eenvoudige en complexe processen uittekenen en er de juiste acties aan hangen. Wordt de openstaande aanbieding op gewonnen gezet, dan kan er bijvoorbeeld direct een nieuwe order in het ERP-systeem geplaatst worden. Vervolgens worden alle processen gestart om aan de klant te gaan leveren.

Sugar Sell blog workflow

 

 

 

 

 

 

 

 

Mobile
Om het mogelijk te maken altijd en overal te werken heeft Sugar ook een app voor smartphones. Hierin zoek je bijvoorbeeld eenvoudig de juiste contactpersoon en kun je het telefoonnummer direct vanuit de app aantikken. Daarna vul je meteen een kort verslag van het gesprek in en slaat deze op als gespreksnotitie met eventueel vervolgacties. Natuurlijk maakt een handige salespersoon hierbij gebruik van de mogelijkheden van text-to-speech. Op deze wijze bespaart deze persoon zich veel typewerk.

Customer journey
De customer journey kan aan de Sugar-oplossing worden toegevoegd. Het is hiermee mogelijk om het volledige proces van lead naar klant te visualiseren. Daarmee kunnen alle processtappen in een duidelijk schema worden weergegeven. De gebruiker weet dan exact wat er nog gedaan moet worden om het proces tot een goed einde te brengen.

Sugar Sell blog customer journey

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In Sugar Sell kun je nu ook de customer journey inzetten voor interne processen. De mogelijkheden zijn daarmee enorm uitgebreid en onze consultants helpen je graag om de volgende stappen te maken.

Van Enterprise naar Sell
Als bestaande Sugar-klant die op Enterprise (ENT) zit is het nu zeker interessant om de stap naar Sell te maken. De basis is gelijk aan de huidige applicatie, maar is uitgebreid met de customer journey. Daarnaast is de overstap voor klanten die nu al gebruik maken van Sugar Enterprise in de cloud erg eenvoudig. Ook voor Enterprise-klanten die nog on premise of gehost draaien is dit een uitstekend moment om de overstap te maken. Je eigen accountmanager kan je hier verder over adviseren.

Een eerste stap
Vanuit Acuity zijn wij van mening dat Sugar een mooie stap gemaakt heeft naar de toekomst. De cloudstrategie van Acuity wordt door Sugar nog beter ondersteund en de roadmap voor de toekomst ziet er veelbelovend uit. Samen verwachten wij onze (toekomstige) klanten nog beter te kunnen ondersteunen dankzij Sugar Sell.