Sugar Mobile app voegt steeds meer CRM gemak toe

Blog
15 Jan 2019
Arjen Smith
blog arjen sugar mobile 350x250

Sugar timmert bij elke nieuwe release flink aan de weg met nieuwe features voor zijn mobile app. Toch is mijn ervaring dat veel (potentiële) Sugar-klanten de app nog niet of slechts beperkt gebruiken. Daarom hier een overzicht van de core features en de vernieuwingen van de afgelopen ca. anderhalf jaar.

Core features
Allereerst is de mobile app zeer snel, gebruiksvriendelijk en biedt het de belangrijkste CRM-functionaliteit op mobiel formaat. Vanuit de app kun je meteen contactpersonen aanmaken en bellen. Het telefoontje wordt daarna meteen in Sugar gelogd en desgewenst voorzien van een gespreksnotitie. Zo is meteen voor andere collega's zichtbaar dat er contact is geweest, wanneer en wat er in het kort is besproken.

 

 

Voor mensen die veel onderweg zijn is de integratie met Maps handig. Klik op een adres in de Sugar-app en de Maps-app van je mobiele device toont de locatie en eventueel routeinformatie. Mocht je veel werken in gebieden met slechte of geen internettoegang dan kun je een deel van het CRM "offline" via je app downloaden. Hier kun je dan zaken toevoegen of veranderen waarna deze worden gesynced op het moment dat er weer internettoegang is. Foto's en video's zijn ook vanuit de app te maken of selecteren. Daarna kunnen ze via Notities bij bijvoorbeeld Cases snel geüpload worden.

Vernieuwingen
De Activity Stream binnen Sugar laat de CRM-activiteit zien op volgorde van tijd. Deze is inmiddels ook zichtbaar via de app. Het biedt een handige en snelle manier om te monitoren wat er rond CRM-info die voor jou interessant is gebeurd. Bijvoorbeeld als een collega een Case oplost of als er in het salesteam een Opportunity gewonnen wordt.

In de Sugar desktop (browser) editie is veel gewerkt aan het verbeteren van Dashboarding. Grafieken zijn fraaier op te maken en inmiddels is een Dashboard Manager standaard geworden. Hiermee kunnen Dashboards gedeeld en gepusht worden naar gebruikersgroepen. Nieuw is dat deze dashboards ook via Mobile in te zien zijn. Dit geldt tevens voor de E-mails module waardoor gearchiveerde e-mails nu ook binnen de app te zien zijn. Tot slot is er veel werk verricht aan de zogenaamde Mobile SDK (Software Development Kit). Hiermee kunnen eigen versies van de Sugar App worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan eigen branding, huisstijl en integraties met andere apps.

Kortom; gebruiksvriendelijkheid, informatie- en locatievoorziening zijn slechts een aantal redenen waarom Sugar mobile een sterke toevoeging is op een al mooi CRM-systeem. Benieuwd wat Sugar (mobile) precies voor jou zou kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.