Dit brengt de Sugar Winter 2020 release met zich mee

Blog
23 Jan 2020
Max Verbong
blog afbeelding sugar winter 2020 release

Met de Sugar Winter ’20 release worden de producten van Sugar weer voorzien van nieuwe functionaliteiten. Sugar laat hiermee wederom zien dat ze focus hebben op de cloud en dat ze serieus bezig zijn met no-touch information management. In dit blog zal ik stuk voor stuk ingaan op de nieuwe onderdelen van deze release.

De belangrijkste verbeteringen
Tijd om te kijken welke verbeteringen er beschikbaar zijn gekomen in de verschillende Sugar producten. Natuurlijk ontdekken we dan meteen hoe deze ons kunnen helpen in ons dagelijks werk. Sinds vorig jaar heeft de CRM-leverancier Sugar Sell, Serve en Market geïntroduceerd. Deze producten hebben allemaal kunnen meegenieten van de verbeteringen in deze release.

 

 

Sugar Sell
Organisaties die gebruik maken van ‘subscription based services’, ofwel abonnementsdiensten, moeten zeker verder lezen. Sugar heeft namelijk een unieke standaard uitbreiding op de bestaande dienstverlening gemaakt.

Abonnementsdiensten
Zowel in de product catalog, quote line items en de revenue line items wordt vanaf dit moment ondersteuning geboden voor abonnementsdiensten. Hiermee wordt het eenvoudig om het abonnement vast te leggen en te managen.

Renewals Console, Pipeline en Active Subscription Dashlet
Voor het vernieuwen van abonnementsdiensten heeft Sugar drie belangrijke zaken toegevoegd. In de Renewals Console en de Renewals Dashlet wordt alle informatie over abonnementen en de aankomende te managen verlengingen getoond. Als een contract voor een abonnementsdienst afloopt wordt automatisch een nieuwe opportunity aangemaakt. Deze wordt dan ook in de pipeline opgenomen. Daar kunnen automatisch de juiste acties voor zowel sales als marketing gekoppeld worden. Door tijdig te acteren en de klant op de juiste wijze te benaderen wordt het aantal verlengde abonnementen zeker hoger.

Sugar Serve
Bij de verbeteringen in Sugar Serve zien we een focus op timemanagement en het managen van de service-overeenkomsten (SLA, Service Level Agreement). Door het toevoegen van nieuwe velden kunnen hiervoor betere rapporten gemaakt worden. Servicedesk medewerkers krijgen duidelijk inzicht in de urgentie van openstaande cases. Ze kunnen hierdoor hoog scoren door deze tijdig op te pakken. Hiermee evolueert Sugar Serve verder als service-oplossing voor het MKB.

Sugar Market
In Sugar Market heeft de focus gelegen op het verbeteren van de Email Bot Click Detection. Hiermee wordt het voor de marketeer beter mogelijk om onderscheid te maken tussen activiteit van een persoon of een bot. Dit inzicht zal diens werkzaamheden naar een hoger niveau tillen.

Nog niet in de cloud?
Met de enorme focus van Sugar op de cloud kan de stap daar naartoe veel voordelen bieden. Dit mede door de snelheid waarmee Sugar ervoor zorgt dat het een uitstekende user experience wordt over de gehele breedte van de crm-oplossing. Onze consultants hebben een ruime ervaring in het begeleiden van deze stap en gaan graag het gesprek met jou aan. Twijfel er dus niet aan om contact met ons op te nemen.