Automatische leadroutering met de Sugar Fall ’19 release

Blog
22 Oct 2019
Mark Janssen-Bouwmeester
Sugar Fall 19 release blog afbeelding 350x250

Zoals we de afgelopen weken hebben kunnen lezen timmert SugarCRM aardig aan de weg. Er is dan ook veel leuk en interessant nieuws te melden. Nadat op 31 juli de Sugar Summer ’19 release werd aangekondigd, stond op 9 oktober de Sugar Fall ’19 release alweer voor de deur. In deze blog vertellen we welke leuke nieuwe functionaliteit je deze keer weer krijgt aangeboden.

Aangezien we inmiddels te maken hebben met “the New Sugar” zullen we deze blog ook schrijven met “the New Sugar” in gedachten. Per Sugar versie (Sell, Serve, Enterprise) vind je in deze blog de meest interessante nieuwe features. Lees meer over “the New Sugar” in de blog Wat is nieuw aan “the New Sugar”? van mijn collega Aart Nijkamp en Welcome to the New SugarCRM van SugarCRM CEO Craig Charlton.

 

 

Sugar Sell
Sugar Sell is de nieuwe sales automation-oplossing van SugarCRM. Dit systeem zorgt ervoor dat je informatie over klanten en prospects kan opslaan en vervolgens optimaal kan benutten. Het geeft bedrijven de kans om salesafdelingen een boost te geven. Het is daarmee de motor achter omzetgroei, winstoptimalisatie, reductie van verkoopkosten en sterkere klantervaringen.

Standaard SugarBPM processen
Om de opvolging van Leads en Opportunities binnen Sell nog eenvoudiger te maken levert Sugar met de Sugar Fall ’19 release een aanbod aan standaard SugarBPM processen. Deze kunnen met een paar klikken worden geactiveerd. Indien gewenst kunnen ze ook met een kleine aanpassing helemaal worden toegespitst op uw eigen organisatie en behoefte.

Sugar Fall 19 release 1

 

 

 

 

 

 

De standaard SugarBPM processen waarvan u mag genieten met deze release zijn:

  • Automatic Forecast Update automatically updates the related opportunity or revenue line items when a quote is closed.
  • Lead Routing automatically routes leads to sales representatives in the appropriate territory and sends the new owner a task due in one business day and an email notification.
  • Quote Discount Approval requests approval from the sales representative's supervisor when a quote is negotiated with a discount greater than 20%.
  • Stagnant Opportunity Reminder sends an email reminder to sales representatives when their open opportunity is 15 days away from its expected close date and if the opportunity does not close on time.

Sugar Serve
Sugar Serve is de zogenaamde Customer Engagement Center oplossing bedoeld om alle processen m.b.t. klantenservice en case-afhandeling te stroomlijnen. Serve bevat onder andere multi-channel respons mogelijkheden, procesmanagement tools en zogenaamde zelfservice frameworks. Goed gebruik van Sugar Serve garandeert onder andere een hoge mate van klanttevredenheid. Hierdoor is het de basis voor vruchtbare lange termijn relaties met klanten. Vanzelfsprekend integreert Serve naadloos met Sales (Sugar Sell).

Selfservice
Met de Sugar Fall ’19 release is ook Serve voorzien van de nodige updates om klanten nog sneller en beter te bedienen met hun vragen. In deze release heeft SugarCRM daarbij de selfservice mogelijkheden van Serve uitgebreid. Hierdoor krijgen uw klanten snel en eenvoudig antwoord op hun vragen. De selfservice portal moet daar bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en een lagere belasting van uw support team.

Sugar Fall 19 release 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nieuwe selfservice functionaliteit, welke vanaf nu beschikbaar is in de Sugar portal, omvat:

  • Sugar Portal case deflection : Knowledge based article search from Sugar Portal's Home page allows portal users better access to self-service issue resolution prior to creating cases.
  • Knowledge base search : Searching for help from the portal home page displays matching knowledge base articles which can help answer a customer's question prior to creating a case.
  • Cases dashlets : The home page's "All Open Cases" and "Recently Resolved Cases" dashlets allow portal users to view their company's open cases as well as cases closed within the last 7 days.
  • Knowledge base dashlet : The home page's Knowledge Base Categories & Published Articles dashlet allows portal users to locate and access knowledge base articles.

Sugar Enterprise / Ultimate
Sugar Enterprise en Ultimate zijn de oude bekende producten van SugarCRM.

Portalregistratie
Net als bij Sugar Serve zijn de meeste aanpassingen in deze release voor Sugar Enterprise en Ultimate gericht op de Sugar Portal. Interessante nieuwe toevoeging (welke overigens ook beschikbaar in Sugar Serve) is dat nieuwe klanten die zich registreren in de Sugar Portal automatisch worden aangemaakt als Contactpersoon in uw Sugar database. Waar de nieuwe klanten in het verleden nog werden aangemaakt in de Leads modules, worden deze vanaf nu dus rechtstreeks in de Contactpersonen module aangemaakt. Deze wijziging zal uw service team de nodige tijd besparen bij het converteren en verlenen van toegang voor nieuwe portalgebruikers.

Sugar Fall 19 release 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neem gerust contact met ons op om meer over Sugar te weten te komen.